| | OFFLINE | | Post: 506 | Registrato il: 15/06/2012 | Sesso: Maschile | *APPASSIONATO VW* | |
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28/09/2014 00:16 | |
quindi anche i monoblocchi di diversa cilindrata sono uguali!
in poche parole se trovo i componenti del GTI e li sostituisco sulla mia avrei una GTI! un po' troppo ottimistico ma potrebbe essere fattibile
vi mostro la domanda che ho ricevuto in un forum straniero
You are right about the GX being a low compression engine and the "GTI" engine being high compression.
In the states the 1.8 16 valve was "PL" and the 1.8 8 valve was "PF"
I don't thing you can really beef up a GX even to match the PF.
You will be much better off doing an engine swap,
In the states, the GX cars came with either CIS or a weird variant of CIS-E with a vacuum advance distributor and no knock box, but it did have the Differential Pressure regulator.
You best be may be to find a car with and ABF engine and swap everything, engine, trans, and do a wiring swap as needed.
confesso che la parte in grassetto ci ho capito poco (dice che non si può fare?)
mentre l'ultima è chiara... trapiantare il 2.0 16v del mk3 gti... cioè se fosse un operazione plug e play in futuro si potrebbe anche fare (faccina che sbava) |
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